Friday, March 11, 2011

TSUNAMI di JEPUN paling DAHSYAT SEJAK 140 TAHUN!! SUBHANALLAH~

Assalamualaikum sumernya~
msti sume dh taw kn
bru ja terjadi tsunami yg sgt dhsyat kt Jepun tue
aq pn bwu taw ptg td jaa



apa nasen rakyat Malayasia d cna ?
huhuT.T
apakah nie ada kaitan coz tahun nie dlm bulan nie juga jarak Bulan dgn Bumi adlah
yg paling dekat sekali!!!!!!!



walau apapn kita kena ingat...
semua yg terjadi ujian dr Allah S.W.T
seperti yg terjadi di banda Acheh dulu
utk beri kesedaran kepada kita umatnya

sebelum bnda nie menimpa kita eloklah kita
berdoa dan memohon perlindungan Nya~


Firman Allah SWT yang bermaksud:
“Hanya kepada Engkau yang kami abadikan diri, dan hanya kepada Engkau kami memohon pertolongan.” (Surah al-Fatihah, ayat 5)

22 comments:

i am S!L4H.. said...

ujian Allah~~
ade hikmah di sebalik itu semua..

Taufiq Tiramisu said...

Zaty...orang cakap, kawasan pantai timur bahaya..keluarga taufiq kat ganu..huhu..nak balik ganu........ ;(

cik ayin said...

malaysia pun tengah berjaga2..
adik kat sarawak..huhuu..hope takde pape..aminnnnnnnnnn

Amanie Ashraff said...

Allah dah bagi mcm2 sign tp kite neh susah betul nak sedar n insaf =,='

SoLy SoLicious said...

semoga mereka dalam keadaan baik2 sahaja :)

zaty luvlianncezzz said...

@i am S!L4H.. betul2..ada hikmah tue

zaty luvlianncezzz said...

@Taufiq Tiramisu taufiq..doa yg baek2 ja k..moga2 kita sume x jd mcm kt cna tue T.T

zaty luvlianncezzz said...

@cik ayin bahaya2..tp doa yg terbaek ja k

zaty luvlianncezzz said...

@Amanie Ashraff tue la..mgapa masih belum sedar..emmm

zaty luvlianncezzz said...

@SoLy SoLicious amin~ :)

Manja (let it be my sweet name) said...

selamtkan kan la mereka huhu
i hope malaysia ok huhu

zaty luvlianncezzz said...

@Manja (let it be my sweet name) tue la..harap2 msia ok jer hendaknya

ruru said...

saye dr jepun. alhamdulillah tmpt saye x teruk sgt. thanks to all who pray for our safety here. :)

Anne said...

huhu..sume tue ujian dr tuhan..semoga kite sume akan terpelihara dari bala bencana..amin:)






p/s:siyez..takut..>.<

Un Phat Lee said...

takut

zaty luvlianncezzz said...

@ruru wow dr jepun...harap2 awak selamat k

Aimi Razman said...

berdoalah untuk saudara-saudara kita di sana.

NICK IRFAN said...

serius mmg menakutkan! smoga malaysia x kena... amin...

ghost writer said...

semuanya datang dari-NYA..

kita diperingatkan supaya sentiasa bersedia bahwa tiada yang mustahil akan berlaku di tempat kita..

d_LA said...

dla pun rs takut gak ni..kat ganu ni asek hjn..pantai dkt je ngan rmh sewa ni..air dh naik kat pantai tu..sm2 kita berdoa yer

zaty luvlianncezzz said...

@Anne moga2 kita selamat kn..huhu

nelly said...

Tengok video dia ..ngeri seyh !!