Friday, March 9, 2012

risalah hati ♥

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

 
In this world we're just beginning
To understand the miracle of living.
Baby, I was afraid before
But I'm not afraid anymore.

 Alhamdulillah..hujan dah berhenti,mentari dah muncul,hadiahkan pelangi untukku. =)
*kaching !


Sebulan ,dua bulan nie tempoh yang sangat mencabar . Guess, i need to re open kamus dewan, cari balik makna persahabatan dan percintaan.  Persahabatan. . .percintaan. . .
Well, told ya, im stuck in the middle. *__*

Haha. . sendiri buat hidup jadi miserable. Itu baru padan muka. Serve you right huh, zaty ! =/
Never mind. Chill la ! semua manusia belajar melalui kesilapan kan. Tak sangka sangat aku yg boleh tahan kental gak la,jenis buat tak kesah pasal hidup , boleh jadi selemah-lemah insani dalam 2 bulan nie. Prinsip hidup aku,
walaupun aku nie jenis yg main-main tapi aku takkan main dgn hati dan perasaan orang
Nasib baik la baru dua bulan ambik ‘ujian’! buatnya dua belas bulan,mau lembik jadinya ! *haissshhh,calar rekod betul.
Tapi percaya lah,setiap yang berlaku ada hikmah nya. Dan aku semakin gembira sekarang. Rasa macam. . .  im being the old me back. Lagi pun ,
  
Setelah Allah menarik suatu kebahagiaan,maka suatu hari Allah akan memberi kebahagiaan yg lebih bermakna
 Am I right ? =D
Banyak lagi perkara yg lagi susah yg akan kita tempuh.
Kalau sikit punya hal pun dah goyang, esok lusa apa lu mau buat?
Tipu la kalau aku cakap aku tak sedih hilang ‘sesuatu’
*sesuatu kat sini something yg rumit. Tak dapat nak gambar. It’s not like putus cinta,kena backstab dengan kawan, atau dibuang family. But it’s more complicated than that. cant be explain,  It just..
*phewwww.. 



Entah la . . .
moreover,  a little bit personal. it’s for me to know, and  not for you to find out. Sorry readers ! =P
bagi aku biasalah hidup nie ada pasang surutnya. Kejap happy,kejap down. Walaupun semua orang impikan hidup yg happy je memanjang,ye dak ?
tapi biasalah manusia nie, tambah lagi kaum hawa kan kalau bersedih je mesti orang cop,
“putus cinta lettew”
Oh please !
suka suki je kan nak ngata orang. typicalmentality.Just let them be ~
Gembira sebab  aku tetap ada mummy,daddy,kawan-kawan tersayang, dia dan dia, yg sentiasa menemani diri nie. Takda siapa tinggal aku pun.  =)
aku tak hilang apa-apa cuma kurang ‘sesuatu’ . satu nikmat hidup. :’)
tapi aku belajar menerima dengan tenang dan sabar. Oke aku tipu tak tenang mana pun. Huhu. But it’s oke la. Hidup lagi utk tetap tulis entry pasni.


ALLAH MENGUJI kita dengan sesuatu yang amat kita SAYANG,Namun, kita diberi cubaan dengan KEHILANGAN...
Allah menguji kita dengan sebuah IMPIAN yang amat kita HARAPKAN,Tapi, kita terduduk berlinang airmata saat impian KECUNDANG...
Sesungguhnya Dia pemberi segala, kerana segalanya kepunyaanNya.
Saat ditariknya NIKMAT yang ada, Dia sedang mengaturkan untukmu sesuatu yang lebih BERHARGA...InsyaALLAH.




Jangan BERSEDIH kerana dunia ini tidak layak untuk ditangisi...
usah dicari di mana kesilapan dalam takdir yang ditetapkan –Nya.
Ya Rabbi,
aku tidak ragu atas rahmat-Mu, engkaulah pelindungku
di dunia dan akhirat

1 comment:

Unknown said...

like this post !

p/s : Allah tak akan menguji kita lebih dari kemampuan kita :) Allah uji tanda die ingat kita :)