Tuesday, February 22, 2011

yg pastinya kita lebey bagoss dr seekor monyet~


Woolllaaa~~
Huh!! Nmpknya blog agk terbengkalai 2,3 hari nie

Im being soooo bzy lately..byk bnda nk kna pikio soal future nie
Bukan sng beb!
Okehhh!! ari nie tetiba ja tringat teori Darwin..

Teori beliaw yg mengatakan kita manusia nie berasal dr monyet,kera,beruk @ yg setaraf dgnnya
Wut???? Muke aq tomei2 cmnie kaw kata aslnya beroookk???
No way!!
so cerkon pd hari ini...
layannnnnnn~

Suatu hari ada sebuah kereta dipandu terhuyung-hayang lalu melanggar sebatang tiang lampu lalu terbalik.Semua penumpangnya terdiri daripada lelaki dan wanita tua serta dua orang budak kecil yg cedera parah.Mereka terbaring tidak sedarkan diri.Hanya seekor monyet yg merupakan haiwan peliharaan keluarga itu sahaja selamat.Malah haiwan itu tidak mengalami sebarang kecederaan!
Polis kebingungan melihat kejadian itu.Disebabkan monyet tersebut cerdik,sorg anggota polis berpendapat mahu menyoal siasat saja monyet itu bg memperoleh keterangan mangenai kemalangan itu.
Polis: Monyet,apa yg terjadi sebenarnya?
            (si monyet rebahkan diri kemudian bergolek2 atas jalan raya)
Polis: Ohh..kereta terbalik beberapa kali .Apa yg dilakukan oleh lelaki tua itu?
(si monyet menggayakan gaya org minum seterusnya terhuyung hayang dengan mata kuyu)
Polis:Ohh..lelaki tua itu mabuk semasa memandu.Bagaimana pulak dgn wanita tua itu?
Anak2 mereka?
(si monyet menggayakan aksi owg tgh tdo,kemudian buat aksi bertengkar dan bergelut)
Polis:jadi perempuan tua itu tgh tdo manakala anak2nya pula sdeang berkelahi
dalam kereta.Tapi...apa pulak yg kamu lakukan???
                (si monyet membuat gaya owg memandu kereta!!!)

 
Kui3...so....monyetttttt kah kita???
Nope..manusia adalah sebaik2 makhluk ciptaan Allah S.W.T kerna kita dikurniakan akal!
Wuteva it is..yg pstnya kta lebey bagosss dr seekor
monyet,berookk atau seangkatan dgnnya tahuuu? “,

22 comments:

nelly said...

Yeah .kita bukan monyet .Tetapi manusia yang ada akal dan otak . .
=)

zaty luvlianncezzz said...

@ nelly:tepat,benar,sahih!! ehehehee

Taufiq Tiramisu said...

teori yang memang x boleh diterima pakai2..
kadang2 sejarah2 ni, bukan boleh percaya sgt..
kecuali sejarah2 islam..
omputih banyak putar belit..
anyway, nice story zaty..
hahaha..monyet tu yg bawak kete..patut pun!

zaty luvlianncezzz said...

@ taufiq:ahahaha..tue la psl..eh2..taufiq..hye!!

Sly Nolan said...

huhu. tp ade gak manusia perangai mcm monyet :p

zaty luvlianncezzz said...

@ sly nolan: owhhh..itu x dpt dielakkn.hehehe

Cikgu Den said...

manusia adalh sebaik-baik kejadian. kita bukan monyet. monyet tetap monyetla.hehe

Mint said...

Teori eheemm. Tah pape.
Monyet yg driveeee. HAHA
mana tak mati ;P

KUREKURE COMEL said...

hahaha...sengal....blh pulak tgh drive...adoooiii....




p/s:manusia bukan berasal dari monyet!tp monyet tu asal dari manusia...

zaty luvlianncezzz said...

@ cgu den:ahahahaha..klakar la :)

zaty luvlianncezzz said...

@ mint: ye deq..sbb tue mati hehehe

zaty luvlianncezzz said...

@ mat mina: cmna tue ea??

akri zary said...

darwin sorang je yang beruk..haha

zaty luvlianncezzz said...

@ akri:ahahaha..mungkin jugak!

khaifaiz said...

yeah.. kte adalah sebaik2 manusia.. Punya akal punya fikiran..

Miecyber said...

Kelakornyer...Kakakakakka

236 pulau di Malaysia belum ada nama

ghost writer said...

tak pernah setuju pun dengan teori darwin...

tapi tetap setuju kalau habit monyet itu menjadi habit kita...

ria said...

hahahahaha. . kelakar jer..

garfield88_aini said...

monyet bawak kreta patut excident....

Sharinginfoz said...

ooo rupanya monyet punay kerja ya

khairul hisyam said...

haha. betol, kita bukan monyet tapi berperangai monyet itu ada. hahaha

zaty luvlianncezzz said...

@ khai faiz: benar...akal..tue pa yg makhluk len xde